Krenuo i prvi „Soko“ – brzi voz „Inter City“ krenuo danas iz Subotice za prestonicu.
Zvuk sirene brzog voza „Soko“ zagrmeo je danas, 8. oktobra Železnikom stanicom u Subotici tačno u podne, simbolično najavljujući početak nove ere putničkog saobraćaja u Srbiji. Prvi put nakon više decenija, modernizovana pruga konačno je omogućila da se putovanje između Beograda i Subotice ostvari brzim vozom „Soko“ u kojem će ubuduće, putnici tranzitno provoditi oko sat i po vremena.
Istovremeno, u ranim jutarnjim satima, pred glavnom staničnom zgradom u Beogradu, stvorio se red zainteresovanih putnika koji su odlučili da posete Suboticu. Karte su bile rezervisane unapred, ali mnogi su pokušavali da dobiju poslednje komade na samoj stanici. Prvi polazak „Sokola“ imao je pun kapacitet, 245 putnika, dok je u obrnutom smeru, iz Subotice prema Beogradu krenulo takođe mnoštvo putnika.
Tokom promotivnog perioda, koji traje do 12. oktobra, vožnja je besplatna za sve putnike, dok će se od tada karte naplaćivati po redovnim cenama. Predsednik Srbije Aleksandar Vučić, najavio je u toku protekle nedelje da će povratna karta Beograd–Subotica da košta oko 2.000 dinara. U vozu su se nalazili građani koji su putovali ka Novom Sadu, Beogradu, kao i mnogi lokalci koji su hrlili da isprobaju novu trasu.
U Subotici se prodaja karata za sada odvija van zgrade stanice, dok još nije potvrđeno kada će unutrašnji prostor stanice biti pušten u funkciju za putnike.
Pruge na relaciji Beograd – Subotica su u potpunosti rekonstruisane i prilagođene brzini od 200 km/h, što predstavlja značajan iskorak u odnosu na ranija ograničenja. Brzi voz „Soko“ je elektromotorni voz kineske proizvodnje (CRRC Changchun), specijalno dizajniran za potrebe srpskih pruga i opremljen savremenim tehničkim rešenjima. Dužina voza je oko 103 metra, a kapacitet do 250 sedišta.
Tokom testiranja, postignute su brzine i do 222 km/h, mada će u redovnom saobraćaju maksimalna dozvoljena brzina iznositi 200 km/h.
Radovi na trećoj deonici pruge Novi Sad – Subotica započeti su 2021. godine. U okviru tih radova, izvedeno je oko 273 kilometra novih koloseka, izgrađeno je više mostova, galerija, nadvožnjaka, podvožnjaka, kao i tri ekodukta za kretanje životinja. Takođe je istaknuto da od Novog Sada do Subotice nova deonica omogućava putovanje za oko 40 minuta, čime se ukupno vreme putovanja značajno skraćuje.
Brzi voz „Soko“ saobraća na relaciji Beograd – Subotica na svakih dva sata, sa planiranim zaustavljanjem u stanicama Novi Beograd, Petrovaradin, Vrbas, Bačka Topola i Subotica.
Kako je prethodno najavljeno, „Soko“ će od Novog Sada do Subotice stizaće za 41 minut, dok će celokupno putovanje od Beograda do Subotice trajati oko 79 minuta. Za razliku od njega, „Interregio“ vozovi će saobraćati nešto sporije – od Novog Sada do Subotice voziće 54 minuta, a od Beograda do Subotice oko 99 minuta.
Veliko interesovanje javnosti ukazuje na to da postoji stvarna potreba za brzom železničkom vezom između severa centra zemlje, ne samo radi putovanja između Subotice i Beograda, već i radi povezivanja regiona sa centralnim gradovima. Osim značajnog poboljšanja u brzini, „Soko“ donosi i veliki napredak kada je u pitanju udobnost prilikom prevoz putnika.
foto:/LovaLova portal


