Dodatni radovi na sanaciji staničnih zgrada u Subotici i Bačkoj Topoli

Infrastruktura železnice Srbije raspisala je javni tender za izbor izvođača radova na sanaciji staničnih zgrada u Bačkoj Topoli, Subotici i Novom Sadu (krila A i D), u otvorenom postupku, a rok za dostavljanje ponuda je 22. decembar, prenosi „Politika“. Kako je navedeno, vrednost radova nije precizirana, a cilj tendera je dovođenje objekata u funkcionalno i bezbedno stanje, u skladu sa važećim propisima.

Iako je železnički saobraćaj između Subotice i Segedina uspostavljen još pre dve godine, a od oktobra ove godine u funkciji je i brza pruga na relaciji Subotica – Beograd, putnici u Subotici i Bačkoj Topoli i dalje ne koriste stanične zgrade. Prodaja karata u Subotici obavlja se u privremenom kontejneru postavljenom na platou ispred stanice, dok putnici na perone izlaze direktno sa spoljnog prostora. Podhodnik koji vodi ka peronu 4, izgrađen prilikom uspostavljanja saobraćaja prema Segedinu, zatvoren je od avgusta ove godine zbog dodatnih radova.

Kako navodi „Politika“, u tenderu se precizira da sanacija i adaptacija obuhvataju izradu projektne dokumentacije, kao i izvođenje konstruktivnih i građevinskih radova, uz vraćanje završnih obrada u prvobitno stanje. Poseban akcenat stavljen je na rezultate inspekcijskog nadzora i elaborata o statičkoj stabilnosti, izrađenih tokom ove godine.

Za staničnu zgradu u Bačkoj Topoli navodi se da je, na osnovu sprovedenih analiza, neophodno izvesti dodatne radove kako bi se obezbedila njena potpuna statička i funkcionalna sigurnost. Kada je reč o Subotici, ističe se da je u pitanju objekat velikog gabarita, kod kojeg su nakon inspekcijskog pregleda i izrade elaborata takođe utvrđene potrebe za dodatnim intervencijama, koje će biti precizno definisane projektom sanacije.

Železničke stanice u Subotici i Bačkoj Topoli renovirane su u okviru projekta izgradnje brze pruge od Beograda do državne granice, pri čemu su primenjivani posebni uslovi Međuopštinskog zavoda za zaštitu spomenika kulture. Razlog za to leži u činjenici da se radi o objektima sa zaštićenom izvornom arhitekturom, što je navedeno i u tekstu tendera.

Stanica u Bačkoj Topoli bila je tokom rekonstrukcije pod prethodnom zaštitom kao tipski objekat iz 19. veka. Na deonici prema Novom Sadu, pod zaštitom su bile i stanice u Naumovićevu i Novom Žedniku, koje su predviđene za konzervaciju, dok su jedino stanice u Subotici i Bačkoj Topoli planirane za aktivno korišćenje.

foto:/LovaLova portal

  • https://stream.iradio.pro/proxy/lovalovaradio?mp=/stream
  • LovaLova Radio