Počinje rok za podnošenje elektronskih prijava za upis nepokretnosti u Subotici

Gradska uprava Grada Subotice obaveštava javnost da od ponedeljka, 8. decembra počinje podnošenje elektronskih prijava za evidentiranje i upis prava na nepokretnostima, u skladu sa novim Zakonom o posebnim uslovima za evidentiranje i upis prava na nepokretnostima.

Prijave se podnose isključivo putem jedinstvenog digitalnog sistema, dostupnog na internet adresi www.svojnasvome.gov.rs, što predstavlja značajan iskorak ka potpunoj digitalizaciji administrativnih procedura u oblasti imovinsko-pravnih odnosa.

Novi sistem omogućava efikasnije, brže i transparentnije podnošenje prijava, uz značajno smanjenje potrebe za dolaskom na šaltere i obimne papirne dokumentacije. Ipak, Gradska uprava naglašava da je posebno vodila računa o građanima koji nemaju dovoljno tehničkog znanja ili neophodnu opremu za korišćenje elektronskih usluga.

Građanima će biti obezbeđena besplatna stručna pomoć prilikom podnošenja elektronskih prijava na više lokacija u gradu i prigradskim mestima. Prijem prijava biće organizovan:

U Gradskom uslužnom centru, Trg slobode br. 1, Subotica, kao i u mesnim kancelarijama:

  • Palić, Splitska aleja br. 1
  • Bajmok, Trg maršala Tita br. 1
  • Čantavir, Maršala Tita br. 38,

ali i na šalterima Pošte Srbije:

  • Subotica 1, Prvomajska 2–4
  • Subotica 2, Park Ferenca Rajhla 17
  • Subotica 3, Karađorđev put 40
  • Subotica 5, Segedinski put 61
  • Subotica 7, Franje Kluza 1
  • Subotica 9, Put Edvarda Kardelja 1a
  • Subotica 10, 51. Divizije 44
  • Subotica 11, Prvomajska 101
  • Subotica 12, Aleja M. Tita 33
  • Bajmok, Ive Lole Ribara 1
  • Tavankut, Jovana Mikića 2
  • Čantavir, Trg Petefi brigade 4.

Na ovim lokacijama građani će dobiti tehničku i savetodavnu podršku, kao i pomoć u samom unosu podataka u sistem.

Za uspešnu predaju elektronske prijave neophodno je pripremiti sledeća dokumenta i podatke:

  • Ličnu kartu
  • Broj katastarske parcele ili adresu nepokretnosti
  • Dokaz o pravu svojine (ugovor o kupovini, rešenje o ostavini i slično)
  • Podaci o objektu: ID broj objekta ili označavanje objekta na mapi, vrsta objekta, površina, spratnost i informacije o posebnim delovima ako postoje
  • Izjava o tačnosti podataka, koja se daje elektronski, pod krivičnom i materijalnom odgovornošću, bez potrebe za dodatnom dokumentacijom

Građani su zamoljeni da sa sobom ponesu i adresu elektronske pošte, koja je neophodna za prijem budućih obaveštenja, potvrda i dokumenata.

Šalteri Gradske uprave radiće sa strankama od 7:30 do 14:30 časova radnim danima, dok će šalteri Pošte Srbije prijave primati u skladu sa svojim redovnim radnim vremenom.

Ova inicijativa ima za cilj da pojednostavi postupke upisa nepokretnosti i poveća dostupnost administrativnih usluga građanima, uz ubrzanje procesa digitalizacije javne uprave u Subotici.

foto:/arhiva LovaLova portala

  • https://stream.iradio.pro/proxy/lovalovaradio?mp=/stream
  • LovaLova Radio