Počinje rok za podnošenje elektronskih prijava za upis nepokretnosti u Subotici
Gradska uprava Grada Subotice obaveštava javnost da od ponedeljka, 8. decembra počinje podnošenje elektronskih prijava za evidentiranje i upis prava na nepokretnostima, u skladu sa novim Zakonom o posebnim uslovima za evidentiranje i upis prava na nepokretnostima.
Prijave se podnose isključivo putem jedinstvenog digitalnog sistema, dostupnog na internet adresi www.svojnasvome.gov.rs, što predstavlja značajan iskorak ka potpunoj digitalizaciji administrativnih procedura u oblasti imovinsko-pravnih odnosa.
Novi sistem omogućava efikasnije, brže i transparentnije podnošenje prijava, uz značajno smanjenje potrebe za dolaskom na šaltere i obimne papirne dokumentacije. Ipak, Gradska uprava naglašava da je posebno vodila računa o građanima koji nemaju dovoljno tehničkog znanja ili neophodnu opremu za korišćenje elektronskih usluga.
Građanima će biti obezbeđena besplatna stručna pomoć prilikom podnošenja elektronskih prijava na više lokacija u gradu i prigradskim mestima. Prijem prijava biće organizovan:
U Gradskom uslužnom centru, Trg slobode br. 1, Subotica, kao i u mesnim kancelarijama:
- Palić, Splitska aleja br. 1
- Bajmok, Trg maršala Tita br. 1
- Čantavir, Maršala Tita br. 38,
ali i na šalterima Pošte Srbije:
- Subotica 1, Prvomajska 2–4
- Subotica 2, Park Ferenca Rajhla 17
- Subotica 3, Karađorđev put 40
- Subotica 5, Segedinski put 61
- Subotica 7, Franje Kluza 1
- Subotica 9, Put Edvarda Kardelja 1a
- Subotica 10, 51. Divizije 44
- Subotica 11, Prvomajska 101
- Subotica 12, Aleja M. Tita 33
- Bajmok, Ive Lole Ribara 1
- Tavankut, Jovana Mikića 2
- Čantavir, Trg Petefi brigade 4.
Na ovim lokacijama građani će dobiti tehničku i savetodavnu podršku, kao i pomoć u samom unosu podataka u sistem.
Za uspešnu predaju elektronske prijave neophodno je pripremiti sledeća dokumenta i podatke:
- Ličnu kartu
- Broj katastarske parcele ili adresu nepokretnosti
- Dokaz o pravu svojine (ugovor o kupovini, rešenje o ostavini i slično)
- Podaci o objektu: ID broj objekta ili označavanje objekta na mapi, vrsta objekta, površina, spratnost i informacije o posebnim delovima ako postoje
- Izjava o tačnosti podataka, koja se daje elektronski, pod krivičnom i materijalnom odgovornošću, bez potrebe za dodatnom dokumentacijom
Građani su zamoljeni da sa sobom ponesu i adresu elektronske pošte, koja je neophodna za prijem budućih obaveštenja, potvrda i dokumenata.
Šalteri Gradske uprave radiće sa strankama od 7:30 do 14:30 časova radnim danima, dok će šalteri Pošte Srbije prijave primati u skladu sa svojim redovnim radnim vremenom.
Ova inicijativa ima za cilj da pojednostavi postupke upisa nepokretnosti i poveća dostupnost administrativnih usluga građanima, uz ubrzanje procesa digitalizacije javne uprave u Subotici.
foto:/arhiva LovaLova portala