Da li sledi novi udaraca po džepu vozača?

Zakonom o bezbednosti saobraćaja navodno bi trebalo regulisati da protivpožarni aparati budu obavezni u vozilima, a pored toga trebalo bi uvesti i obuku za gašenje požara u auto-školama.

Da li su uzrok stari ili nedovoljno održavani automobili tek je povećani broj požara u automobilima nametnuo da se razmišlja o obaveznosti protivpožarnih (PP) aparata u putničkim vozilima, što sada nije Zakonom obavezno, a zato ih retko ko i ima u četvorotočkašima. Činjanica je da ni u auto-školama ne postoji obuka kako se koristi PP aparat.

U proteklih 10 godina, vozači koji su inače snosili sve troškove dosadašnjih promena Zakona o bezbednosti saobraćaja, bili su u obavezi da uzmu žute prsluke, komplete prve pomoći, zimske gume, pa je usledila faza promenjenog tehničkog pregleda zbog čega su vlasnici vozila morali dodatno da ulažu kako bi uklonili te neke neispravnosti, ponekad čak i nebitne, da bi doveli vozilo u stanje da može da prođe tehnički pregled. Imali smo problem i sa vlasnicima koji su morali da skidaju određene elemente – kuku za vuču, folije za zatamnjenje.

U predlogu, o čemu piše telegraf.rs, bi trebalo da stoji da svako vozilo treba da ima protivpožarni aparat ali da teret tog opremanja ne padne na vlasnike nego na osiguravajuća društva.

Za 5 godina desilo se 8.287 požara na saobraćajnim sredstvima, u 2021. čak 1.760 požara a u ovoj godini do sada smo imali 576. U odnosu na isti period prošle godine imamo već povećanje za desetak odsto. Najčeći uzrok je neispravna instalacija i neispravni dovod goriva.

  • https://stream.iradio.pro/proxy/lovalovaradio?mp=/stream
  • LovaLova Radio