Uvođenje kazne trajnog oduzimanja vozila za najteže saobraćajne prekršaje!?

U svakodnevnom saobraćaju postoje oni koji voze pijani ili pod uticajem droge i stalno čine prekršaje najtežih kategorija, pa čak i kada im se privremeno zbog poena oduzme dozvola, oni voze bez problema.

Već neko vreme postoji inicijativa koja je sada aktualizovana, da se onima koji ne odustaju od najtežih prekršaja, osim vozačke dozvole, oduzme i automobil.

– Lično mislim da je to za sve prekršaje za koje je propisana kazna članom 329. zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, govorim o nasilničkoj vožnji, vrlo opravdana zaštitna mera jer smo se svi uverili da to što je nekom privremeno oduzeta dozvola neće sprečiti takva lica da sednu za volan i upravljaju vozilom i neće onemogućiti dalje izvršenje prekršaja. – rekla je za emisiju SAT predsednica Prekršajnog Suda u Beogradu Olivera Ristanović.

Ideja o trajnom oduzimanju vozila nije nova. O tome se govorilo još 2008. godine kada se pisao sadašnji zakon, a poslednji put je bilo reči o tome 2017. godine, kada su se pripremale izmene zakona za 2018. godinu, pa ipak nikada do sada ta mera nije uvedena.

– Pored mere trajnog oduzimanja vozila predložićemo i meru trajnog oduzimanja vozačke dozvole i u tim predlozima nismo usamljeni. Agenciju podržava i mMinistarstvo unutrašnjih poslova, podržava naučna i stručna javnost ali i nevladin sektor.  Kazneni bodovi su nam omogućili da izbegnemo nebezbedne vozače i da radimo sa njima. Ipak i pored tog rada jedan broj vozača nije prihvatio da promeni ponašanje i dalje je nastavio da čini najveće saobraćajne prekršaje, i došlo je vreme da priomenimo neke nove mere, kako bismo ili te vozače uklopili u šablon civilizovanog ponašanja u saobraćaju ili ih trajno uklonili iz saobraćaja, kako ne bi ugrožavali druge učesnike. – rekao je član radne grupe novog Zakona o bezbednosti saobraćaja i predsednik Agencije za bezbednost saobraćaja, Duško Pešić.

U zemljama u okruženja, pa i u većem broju evropskih zemalja mera trajnog oduzimanja vozila se definiše i za određene prekršaje koji su kod nas okarakterisani kao nasilnička vožnja i ako vozač ponavlja takve prekršaje više puta, onda bi mu se trajno duzimalo vozilo.

– U ovom trenutnku vozačka dozvola se gubi prvi puta sa 18 bodova, sledeći put sa 15, pa sa 12 i na kraju sa 9 bodova. Prema sadašnjem zakonu vozaču se može neograničeno puta oduzeti, pa kroz pohađanje seminara i vratiti vozačka dozvola, dok sadašnji predlog zagovara da oni koji su dva puta ostali bez vozačke dozvole idu na odgovarajući lekarski pregled i ako se utvrdi da nisu zdravstveno sposobni, neće im se produžavati vozačka dozvola, a ako se pokaže da su zdravsteno sposobni, onda će pohađati jedan poseban teži seminar, tek kad sve te obaveze završe biće im vraćena vozačka dozvola. Ako i posle toga naprave isti prekršaj, vozačka dozvola će im biti oduzeta trajno. Na kraju, bez obzira što su izgubili vozačku dozvolu, oni znaju da sednu za volan, a poslednja mera ka takvim vozačima jeste da im se oduzme vozilo – zaključio je Duško Pešić.

U predlogu proširenja novog Zakona o bezbednosti saobraćaja postoji još novih pojedinosti. Naime, već sa 7 kaznenih bodova šalje se pismo upozorenja vozaču, sa 10 bodova sledi predlog za neobavezni seminar ili trening koji bi vozaču omogućio da umanji broj kaznenih bodova za 2 ili 3 boda. Sledeći nivoi su lični ili grupni razgovori sa psihologom itd.

Opširnije u emisiji SAT.

 

 

  • https://stream.iradio.pro/proxy/lovalovaradio?mp=/stream
  • LovaLova Radio