Danas u Subotici počela kampanja za povećanje bezbednosti učesnika u saobraćaju – VIDEO

U okviru kampanje za bezbednost saobraćaja, u Subotici će u junu mesecu biti organizovane terenske kampanje koje za cilj imaju povećaje bezbednosti učesnika u saobraćaju. Shodno analizi nezgoda u proteklom periodu, posebna pažnja biće posvećena kategorijama biciklista, motociklita i mopedista kao i vozačima teretnih putničkih vozila.

Kampanja „Vidljivo je bezbedno“ pod sloganom „Gledaj da te vide“ ima za cilj da vozačima dvotočkaša približi vadnost njihove pravilne vidljivosti tokom učestvovanja u saobraćaju. Smanjena ili nedovoljna vidljivost, kako kolovoza tako i samih vozača dvotočkaša ima za posledicu saobraćajne nezgode.

Danas su simulatori zа bicikliste i mopediste bili postavljeni od 9 do 12 časova na lokaciji početak korzoa kod Jadrana (ugao Korzo i ulica Đure Đakovića), a u petak 10. juna od 14 do 17 časova, biće postavljeni na Paliću kod Vodotornja.

– Savet za bezbednost saobraćaja grada Subotica koji je veoma aktivan, što je za pohvalu, pozvao nas je i agencija je danas tu sa tri simulatora od kojih su simulator čeonog sudara, simulator prevrtanja vozila i simulator vožnje u pijanom stanju. Cilj nam je podizanje svesti prvenstveno mladih ljudi o bezbednom učešću u saobraćaju, mada i svi ostali prolaznici i građani mogu da probaju simulatore, da se konsultuju sa nama po pitanju nekih dilema koje se tiču bezbednosti saobraćaja. Svi građani koja probaju simulatore, dobiće simboličan poklon od agencije. – rekao je za LovaLova Mirko Koković, član kabineta direktora agencije za bezbednost saobraćaja.

Ka vozačima komercijalnih i putničkih vozila usmerena je kampanja “ Vozi bezbedno“ pod sloganom „Jači si kad čuvaš slabije“. Vozači komercijalnih vozila su zbog svoje mase i slabije upravljivosti naročito opasni po druge učesnike u saobraćaju. Ovom kampanjom se želi podići se želi podići svest o važnosti obraćanja pažnje ka „manjim“ učesnicima u saobraćaju.

– Najveći problem u Srbiji je procenat korišenja sigurnosnog pojasa, zato smo danas takođe tu. Prema podacima iz prošle godine negde oko 86 procenata vozača i suvozača koristi pojas na prednjem sedištu, dok na zadnjem sedištu tek svako peto lice koristi sigurnosni pojas. Cilj nam je da odignemo svest kod vozača i suvozača o važnosti vezivanja pojasa i da dostignemo nivo od minimum 95 odsto vozača i putnika koristi sigurnosni pojas. Tada možemo računati da ćemo imati minimum 100 lica manje smrtno stradalih na putevima Srbije. – pojasnio je Mirko Koković.

U okviru kampanje za komercijalna vozila danas će od 14 do 17 časova simulatori biti na lokaciji Carinskog skladišta Adamšpeda, a u petak od 8 do 11 časova na lokaciji kod potapajućih stubova kod Gradske kuće.

– Svake godine pogine preko 100 lica iz razloga što nisu koristili sigurnosni pojas, da su korisćeni pojasevi verovato bi prošli sa težim ili lakšim telesnim povredama usled saobraćajnih nezgoda, ali zbog nekorišćenja sigurnosnog pojasa strada nam svako peto lice. Ono što je još važno napomenuti je, da su prošle godine 67 vozača, 44 putnik i 3 deteta smrtno stradali zbog nekorišćenja sigurnosnih pojaseva. – zaključio je Koković.

Danas su u prepodnevnim časovima učenici prvog razreda OŠ „Jovan Mikić“, a kasnije i učenici OŠ “ Ivn Goran Kovačić“ imali priliku da na virtulnom poligonu uz pomoć tri D naočara rešavaju određene saobraćajne situacije, prilagođene njihovom uzrastu.

U toku kampanje, biciklisti i motociklisti ća na poklon dobiti retroreflektujuće prsluke i drugu opremu korisnu za bezbednu vožnju. Pored opreme biće podeljen i prikladan promotivni materijal sa sloganom i flajerima na kojima se nalaze kratki kvizovi iz oblasti bezbednosti u saobraćaju.

Savet za bezbednost saobraćaja grada Subotice će i ubuduće organizovati slične preventivne kampanje i time nastaviti aktivno da radi na povećanju bezbednosti svih sugrađana učesnika u saobraćaju, ali i onih koji su u tranzitu.

 

  • https://stream.iradio.pro/proxy/lovalovaradio?mp=/stream
  • LovaLova Radio