Servis Nacionalne dečje linije (NADEL) prošle godine pozvalo 90.000 mladih
U toku 2021. godine 90.000 mladih javilo se servisu Nacionalne dečje linije sa problemima, a najviš su se žalili na narušene porodične odnose i nerazumevanje okoline.
„NADEL, ili Nacionalna dečija Linija je usluga telefonskog savetovanja koja svoj deci u Srbiji omogućava da u bilo kom trenutku dobiju savetodavnu podršku putem besplatnog poziva na telefonski broj 116111, ako se nađu u okolnostima u kojima su im ugrožena prava, ili u bilo kojoj drugoj situaciji, kada osete potrebu za razgovorom sa kompetentnom i poverljivom osobom.“
Više od dvesta puta dnevno pozvoni telefon ove službe čija je linija dostupna 24 sata dnevno, tokom godine. Prošle godine počela je da radi i čet i Viber čet aplikacija, te svi koji imaju bilo kakav problem mogu im pristupiti potpuno anonimno i dobiti savete od stručnjaka.
Servis Nacionalne dečije linije mogu pozvati i stariji ukoliko imaju nekakve nedoumice i potrebna im je pomoć psihologa ili pedagoga.
Psiholozi predlažu da se i u školama održi jedan čas o tome kako koristiti ovakvu službu, na koji način se obraćati za pomoć, i čak ohrabriti one koji stvarno imaju problem a često ćute i nisu spremni da o tome govore.
Za 17 godina postojanja, što će obeležiti u oktobru, Nacionalna dečja linija primila je preko milion i dvesta hiljada poziva. Psiholozi kažu da su problemi dece i mladih svuda u svetu veoma slični, dok sve zabrinjava porast nasilja među vršnjacima.