Prezentacija radova u okviru „Kreativne akademije“ na Otvorenom univerzitetu
Otvoreni univerzitet Subotica predstavio je juče, 04. aprila prezentaciju radova nastalih u okviru projekta “Kreativna akademija” koji se realizuje kroz program Erasmus + sa partnerskim organizacijama iz Velike Britanije, Grčke i Belgije.
Pandemija COVID-19 je u velikoj meri uticala na kulturni i kreativni sektor širom Evrope, odatle i potreba da se unapredi razvoj preduzetničkih i kreativnih veština mlade generacije kako bi se stimulisale inovacije i kulturni i kreativni sektor postao otporniji. Radovi su nastali kroz pilot program realizovan u Ekonomskoj srednjoj školi “Bosa Milićević” iz Subotice i Školi za dizajn “Bogdan Šuput” iz Novog Sada i predstavljaju rezultat zajedničkog rada profesora, kreativnih profesionalaca i učenika. Učenici trećeg razreda obrazovnog profila Turističko-hotelijerski tehničar prezentovili su svoje radove na temu “Promocija lokalne turističke ponude”, dok su učenici prvog razreda škole “Bogdan Šuput” izložili svoje grafičke radove.
– Suština programa je da spaja neke elemente umetničkog, preduzetničkog i kreativnog obrazovanja i taj program nastavnici sprovode sa kreativnim profesionalcima, realizuju ga u učionici. U ova dva pilot programa učestvovala su tri nastavnika, tri kreativna profesionalca i ukupno 40 dece. S obzirom da je kreativni sektor veoma širok pojam, gledali smo da izbor kreativnog profesionalca prilagodimo struci koji deca pohađaju. – kaže Čila Nemet, projekt menadžer Otvorenog univerziteta uz objašnjenje da su u Ekonomskoj srednjoj školi učenici turističko-hotelijerskog smera radili sa kreativnim profesionalcima iz polja marketinga i napravili prezentaciju o Subotici i Paliću, dok su se učenici iz Novog Sada opredelili za grafičke radove pa su pravili “storyboardove” sa jednim umetnikom. Izložba svih 10 radova je postavljena u holu Otvorenog univerziteta narednih nedelju dana.
– Učenici turističko-hotelijerskih tehničara treće godine su učestvovali u izradi projekta i radu na Kreativnoj akademiji. S obzirom na njihovu specifičnost usmerenja, dogovor je bio da uskladimo marketinške aktivnosti i digitalni marketing i kreativnost u kreativno preduzetništvo i kao takvi odlučili smo da prikažemo Suboticu i Palić. Deca su u periodu od 7-8 nedelja radila raznorazne načine prikaza, što na Instagramu, što na Tik-Toku, što na Fejsbuk stranici da bi na kraju rezultat bio izrada web prezentacije za svaki podprojekat. – ističe Ivana Ćirić, nastavnik ekonomske grupe predmeta u Ekonomskoj srednjoj školi “Bosa Milićević” iz Subotice i napominje da će pomenute stranice na portalima nastaviti sa radom jer je pred Ekonomskom srednjom školom još jedan projekat sa Otvorenim univerzitetom.
Kada je u pitanju Školi za dizajn “Bogdan Šuput” iz Novog Sada, 12 đaka sa prve godine grafičkog dizajna radilo je “storyboardove” sa Kreativnom akademijom.
– Imali smo radionice gde su oni razvijali svoje ideje, neke priče su čak i njihove priče koje oni osećaju ili je nešto što su prošli, a neke priče su iz postojećih filmova, serija ili nečega što je njima jako drago. Oni su veoma zadovoljni ovom van nastavnom aktivnošću kako bi izašli iz sfere škole i videli šta je to što još mogu da urade. – poručio je profesor Školi za dizajn “Bogdan Šuput” iz Novog Sada, Dejan Ilić.