Vesić obišao rekonstrukciju železničke stanice u Subotici, radovi gotovi do kraja februara 2024.

Republički ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Goran Vesić i gradska menadžerka Zagorka Panić obišli su danas, 21. novembra radove na rekonstrukciji železničke stanice Subotica. Prvi deo ove stanice rađen je još davne 1869. godine, drugi 1883. godine, a treći, najveći između dva svetska rata. Vesić je najavio da će rekonstrukcija železničke stanice biti završena do kraja februara 2024. godine, brza pruga do 2025., a izgradnja podvožnjaka u ulici Maksima Gorkog već do kraja tekuće godine.

Železnička stanicu u Subotici biće potpuno rekonstruisana, i sačuvaće, uz uslove Zavoda za zaštitu spomenika, sve stare delove, a prema najavama ministra Vesića, njena obnova označiće i novi procvat Subotice, baš kako je to učinila izgradnja pruge u drugoj polovini 19. veka.

Brza pruga će doneti mnogo dobrog Subotici. Rekonstrukcija stanice biće završena od kraja februara naredne godine, a brza pruga biće završena do kraja sledeće, 2025. godine, tu ne postoje nikakvi problemi koji bi taj rok mogli da pomere. Potrebno nam je i tri do četiri meseca za potrebe testiranja pruge. Od pet brzih vozova koji su kupljeni, dva stižu do marta naredne godine, tako da nas u martu ili aprilu 2025. godine očekuje uspostavljanje železničke linije Beograd – Subotica. Od jednog do drugog grada, sa stajanjem u Novom Sadu, stizaće se za sat i deset minuta – izjavio je Vesić naglasivši da će brza pruga potpuno promeniti način života ljudi, što će omogućiti i razvoj lokalnog biznisa, turizma i investicija.

Što se tiče nastavka pruge prema Budimpešti, Mađari će završiti prugu do kraja 2025. godine sa testiranjima. Ako sve bude išlo prema planu, može se očekivati da će se u 2026. godini uspostaviti železnička veza i do Budimpešte. Tada će se na subotičkoj stanici, baš kao nekada, nalaziti zajednička carina i policija Mađarske i Srbije što znači da neće biti više stajanja – rekao je Vesić.

Prema rečima ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Subotica je bila najkritičnija deonica kada je u pitanju izgradnja brze pruge s obzirom da je ona najveće naseljeno mesto i da pruga ide kroz sam grad, pa trasu nije bilo moguće menjati.

Imamo ukupno sedam podvožnjaka, nadvožnjaka i jedan, Majšanski most. Do sada su urađena tri podvožnjaka, računam tu i onaj u ulici Maksima Gorkog jer će i on biti završen do kraja decembra kako je i obećano, ostali će se uraditi u dinamici. Trudili smo se da sve uradimo u roku i da ne bude kašnjenja – istakao je Vesić uz najavu da će početak železničkog putničkog saobraćaja na relaciji Subotica – Segedin otpočeti do kraja meseca.

Napravljen je privremeni granični prelaz, prvi put na samoj pruzi gde će zajedno biti mađarska i srpska carina. U budućnosti, kada se završi rekonstrukcija stanice u Segedinu, prelaz će biti u u tom gradu tako da će se tamo vršiti dupla carina – izjavio je ministar prilikom posete Subotici i najavio početak izgradnje pruge Subotica – Baja, čiji je veći deo na teritoriji Mađarske.

Osim ovog projekta, najavljena je i izgradnja novog integrisanog graničnog prelaza na Horgošu, završetak Y kraka kako bi i Kelebija dobila novi granični prelaz, kao i Bački Breg čime će Horgoš biti znatno rasterećeniji. Vesić je sve prisutne podsetio i za izgradnju brze pruge do Niša, čime će se iz našeg grada do juga Srbije stizati za nešto manje od tri sata.

Ta pruga od Niša će se graditi i prema Sofiji, Istanbulu, a radićemo i do Skoplja, potom i do Soluna. Subotica će se naći na jednoj međunarodnoj ruti brze pruge i to je nešto što će potpuno promeniti način života, a ovom gradu doneti i brojne benefite – rekao je ministar Vesić.

  • https://stream.iradio.pro/proxy/lovalovaradio?mp=/stream
  • LovaLova Radio