Više carinske stope za kineske prizvođače električnih automobila
Zbog državnih subvencija i konkurentske prednosti koju kineski proizvođači električnih vozila ostvaruju na evropskom tržištu, kineska vozila će ubuduće biti opterećena dodatnim, višim carinskim stopama. Od sledećeg meseca, na sve električne automobile uvezene iz Kine u zemlje članice Evropske unije, plaćaće se dodatne carinske stope u visini od maksimalnih 38 odsto, saopštila je Evropska komisija (EK), navodi Smartlajf.
Subvencije koje kineski proizvođači dobijaju od države, a zbog kojih su njihovi elektromobili u startu jeftiniji od evropskih, glavni su razlog za uvođenje ove mere. Kineske kompanije na ovaj način ostvaruju konkurentsku prednost prilikom izvoza svojih modela na evropsko tržište, na čega ukazuju i rezultati istrage koju je Evropska komisija sprovela prošle godine.
Nove carinske stope za sada će biti privremene, sve do okončanja pomenute istrage koja bi trebala da bude završena tokom jeseni. Nakon toga bi trebalo da bude donesena pravosnažna odluka, a carinske stope da postanu konačne, u trajanju od narednih pet godina. Trenutno se u EU na električne automobile proizvedene u Kini plaća carina od 10 odsto, a nova odluka o carini od 38 odsto stupiće na snagu od 4. jula.
Odluka Evropske komisije nije našla na odobravanje od strane evropskih proizvođača automobila, koji se u strahu od kineske odmazde, protive ovako visokim carinama. Nemački automobilski giganti poput BMW-a, Mercedesa i Volkswagena smatraju da će uvođenje novih nameta na kineske vozila imati negativan efekat. Odluku za povećanje carinskih stopa Evropska komisija donela je nakon što su istu usvojile i Sjedinjene Američke Države i Turska.
foto:/ Freepik.com