“Trans-jug” iz Obrenovca zvanično preuzeo ulogu javnog prevoza putnika, novi autobusi u saobraćaju od 1. marta – FOTO
U Zelenoj sali Gradske kuće danas, 13. februara potpisan je Ugovor o javno-privatnom partnerstvu sa elementima koncesije za obavljanje javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika u Subotici između predstavnika Gradske uprave i Društva za saobraćaj, turizam i trgovinu „Trans-jug” iz Obrenovca. Vrednost ugovora je 14,2 milijarde dinara plus PDV od 10 odsto, što iznosi oko 15,4 miliijarde dinara. Prema rečima nadležnih, to nije iznos koji će Grad plaćati privatnom parneru za period od 15 godina, već ukupnu vrednost koštanja prevoza koja se sastoji od prihoda naplaćenog putem prodatih karata prevezenih putnika i plaćanja koncesione naknade ka privatnom partneru iz budžeta Grada. Na godišnjem nivou koncesiona naknada iznosi oko 394 miliona dinara, što znači da je ušteda na godišnjem nivou 62 miliona dinara, odnosno 930 miliona dinara posmatrano na period od 15 godina.
Ugovor su, u prisustvu gradonačelnika Subotice Stevana Bakića, potpisali načelnica Gradske uprave Grada Subotice, Marija Ušumović Davčik, i direktor preduzeća „Trans-jug“ iz Obrenovca, Dejan Petković.
– Svedoci smo da je situaciju u JP “Subotica-trans” bila bezizlazna, došli smo do pitanja finasiranja iz gradskog budžeta do ivice provalije, možda sa ovim potezom kasnimo godinu, dve, ali smo tražili da bude u najvećem interesu za grad i njegove građane. Mislim da smo uspeli da sprovedemo jedan od najboljih modela javnog privatnog partnerstva u Srbiji. Zaštiti smo se maksimalno, otklanjali nedostatke uočene kod drugih. Svedoci smo da je vozni park Suboticatransa bio takav da je najmlađe prevozno sredstvo bilo 16 godina, da je imao 20 odsto vozila sa klima uređajem, i u poslednje vreme nismo mogli da garantujemo bezbednost građana u prevoznim sredstvima – istakao je Stevan Bakić, gradonačelnik Subotice.
U Suboticu je danas pristigao 31 od ukupno 55 novih autobusa opremljenih Euro 6 motorima, koliko je ugovorom definisano da flota sadrži. Obaveza novog partnera biće i rekonstrukcija objekata JP “Sutobica-trans”, tačnije autobuske stanice i radionice. Radnicima Subotica-transa koji ne budu prihvatili ugovor od privatnog partnera, kako je rečeno, biće obezbeđene otpremnine od sredstava prikupljenih od dela voznog parka, odnosno autobusa koji će ići na licitaciju.
– Ovaj model je jedan od najboljih u Srbiji, vodili smo računa o svemu. Konačno ćemo imati prevoz koji ovaj grad zaslužuje. Treba shvatiti da je kovid razorio ovo preduzeće, najveće posledice ostavio je na “Subotica-trans” koji nije imao snagu da povrati korisnike, jer prevozna sredstva više nisu bila adekvatna, nisu ispunjavala uslove, ni bezbednosne, ni zaštite životne sredine, ni održavanja – dodao je Bakić.
– Ne znamo još broj radnika koji će uzeti otpremninu, plan je da 180 ostane u preduzeću. Svi zaposelni će dobiti predlog ugovora o kojem mogu da se izjasne, ukoliko ne bude dovoljno zainteresovanih ili stručnih kadrova mi ćemo ih potražiti preko biroa – poručio je Dejan Petković, direktor preduzeća „Trans-jug” iz Obrenovca.
Prema njegovim rečima, plan je da se zadrže potojeće linije međumesnog prevoza kao i da se obezbedi prevoz do mesta koja za sada nisu obuvhaćena javnim prevozom.
– To je drugačija procedura, duže traje, to ne možemo ovim dokumentom da rešimo, ali ćemo održati taj saobraćaj, da li kroz staru firmu “Subotica-trans” dok se ne nađe rešenje i dobijemo regularne dozvole, ali ne odustajemo od toga, i ostaje isti red vožnje koji je održavao i “Suboticatrans – kaže Petković.
Ideja partnera jeste da se napravi moderan i funkcionalan gradski prevoz, a planira se i uvođenje novog „tiketing“ sistema i sistema naplate putem aplikacije, kupovina karata preko mobilnog telefona i slično.
– Ideja je i da širimo vozni park, da pojačamo industrijsku zonu, svakako nam je bitno da građani iz svih delova grada mogu da dođu do centra, bolnice, Palića, da imamo efekat pravog gradskog prevoza, ali za to je potrebno vreme da se sagledaju mogućnosti grada, koliko su ulice prohodne i gde su pogodna stajališta. U priroitetu je da obezbedimo funkconalan gradski prevoz, sa vremenskim, dnevnim sedmodnevnim ili mesečnim karatama, aprikacijama koje infromišu građane – rekao je Petković, i dodao da saobraćaj novih vozila u gradu startuje 1. marta.
foto:/LovaLova portal