Turistički pasoš – novi proizvod Turističke organizacije Subotica

Kada posetimo neku zemlju, grad, novu turističku destinaciju, ono čemu najviše težimo jeste da pri povratku kući sa sobom ponesemo što više dragih uspomena koje će nas sećati na lepo provedeno vreme. Suvenire najčešće poklonimo, ukuse domaćih specijaliteta i vina brzo zaboravimo, a šešir ili maramu sa egzotičnog putovanja na kraju uvek negde izgubimo. Ono što zauvek čuvamo jesu sitnice…karta sa koncerta, ulaznica u muzej ili bioskop, račun od najluđe vožnje u luna parku koju ćemo dugo da pamtimo. Sitnice život znače. U želji da svoj boravak u našem gradu svaki turista obogati još jednom lepom uspomenom, Turistička organizacija Grada Subotica osmislila je „turistički pasoš“, svojevrsni vodič kroz istoriju i secesiju našeg grada koji će sigurni smo, u bliskoj budućnosti sa još više uspomena da obogati svoje stranice.

Turistčki pasoš je novi, inovativan turistički proizvod u našem gradu sa čijom pripremom smo krenuli krajem prošle godine, jer smo želeli da njegova premijera bude na Beogradskom sajmu i da spremni dočekamo turističku sezonu. Ideja je potekla od činjenice da smo na najbolji mogući način želeli da promovišemo kulturno i istorijsko nasleđe Subotice. Kada govorimo o Subotici, prva asocijacija je svakako da je to “grad secesije”. Vrlo često i rado govorim da je simbol Subotice njena Gradska kuća, pa tako i naša avantura kreće upravo odatle. Želeli smo na drugačiji način za izađemo iz digitalne ere i da se vratimo papiru, turističkom pasošu, jer upravo za turizam često kažemo da je on taj koji pomera granice. Želja nam je bila da na nov način motivišemo turiste da posete naše najbolje i najposećenije objekte u gradu. Avantura kreće od Gradske kuće, kupovinom suvenira u našem Info centru besplatno dobijamo knjižicu – turistički pasoš i svoj prvi pečat, čiji su boja i simbol vezani upravo za Gradsku kuću, to je simbol koji možemo naći unutar njenih zidina. Pasoš nas dalje vodi do subotičke Sinagoge koja je jedan od najposećenijih objekata, jer beleži preko 35.000 poseta tokom godine. Sinagoga takođe ima simboličan pečat. Par stotina metara dalje stižemo do Gradskog muzeja koji takođe krasi prepoznatljiv simbol u obliku ptica, a putovanje se, za sada, završava u Palati Rajhl Ferenca koja takođe ima drugačiji pečat. Znači, ulaskom u svaki od ovih objekata turista u svoj pasoš dobija pečat – priča za “LovaLova” portal Božidarka Golubović, direktorica Turističke organizacije Subotica i dodaje da se planira i proširenje istog projekta na Palić i delove subotičke privrede, jer je Subotica je grad koji ima šta da ponudi i da pokaže.

Prema njenim rečima, u bliskoj budućnosti, turista će prateći turistički pasoš, biti u prilici da razgleda i brojne druge zamenitosti grada i okoline, da pronađe najbolje mesto gde može da pojede kolač, popije čašu dobrog vina, pa čak i da osvoji neku simboličnu nagradu u vidu besplatne kafe ili palačinke, ukoliko u toku zanimljive avanture i potrage sakupi sve pečate u svom pasošu. Na ovan način, posetioci će da budu motivisani da duže ostanu u Subotici i da obiđu sve ono što ovaj secesijski grad ima da ponudi.

Na proteklom Međunarodnom sajmu turizma u Beogradu, turistički pasoš Subotice bio je jedan od najtraženijih proizvoda, a brojne turističke organizacije iz drugih gradova izrazile su želju da ovu ideju uvrste u svoju turističku ponudu, po uzoru na Suboticu koja je to učinila prva u Srbiji.

Srbija je za mene najlepša zemlja i bilo bi divno kada bi jednoga dana imali i pasoš koji bi turiste vodio od severa do juga zemlje. Kada smo planirali ovaj projekat, on je prvenstveno bio namenjeno turistima, ali je turistički pasoš postao veoma zanimljiv i našim sugrađanima, dolazi nam izuzetno mnogo đaka, predškolskih ustanova, škola, mnogi su zainteresovani za pasoš i to je lepo, jer smatram da bi i naši Subotičani trebali da posete ove objekte kako bi bili svesni vrednosti koje ima ovaj grad – poručuje Golubović.

Koliko je Subotica atraktivna destinacija, govori i činjenica da je broj poseta u januaru tekuće godine za 15 odsto veći u odnosu na isti mesec prethodne godine.

Kada govorimo o turističkim posetama, Subotica spada u top pet turističkih destinacija Srbije kada je u pitanju broj noćenja. To nije zanemarljivo, naš grad je posetiocima izuzetno interesantan, a od nas se očekuje da opravdamo poverenje kod turista. Moramo da budemo inovativni, da pratimo nove trendove i da osmišljamo nove projekte koje možemo da pružimo turistima, poput ovog pasoša. U toku prošle godine imali smo 401.000 noćenja, odnosno 177.000 dolazaka što nas svrstava u top pet turističkih destinacija. Strani turisti su najviše opredeljeni za Suboticu, dok su domaći više zainteresovani za Palić. Kad govorimo o stranim turistima, najviše poseta imamo iz Ruske Federacije, Mađarske i Nemačka, a dolaze i turisti iz Poljske, Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Slovenije, Kine i sa brojnih drugih strana. Fali nam hotelski smeštaj, to je ono na čemu moramo da radimo u narednom periodu. Trenutni kapaceti su mali, Subotica je grad koji zaslužuje jedan veliki hotel. Ono gde još možemo da se razvijamo jeste seoski turizam, tu imamo dosta potencijala, jer osim hrane, ljudi takođe žele i da prespavaju, a smeštajnih kapaciteta kada je u pitanju ova grana gotovo i da nema. Zato ćemo u narednom periodu kroz razne inicijative i projekte da ukažemo i resornom ministarstvu koliko je važno da se ulaže u seoska turistička domaćisntva – objašnjava naša sagovornica.

U predstojećoj sezoni Turističku organizaciju Grada Subotice očekuje učešće na još dva sajma gde će predstavnici našeg grada da prikažu aktuelnu turističku ponudu. Osim turističkog pasoša, urađen je i novi promotivni film koji predstavlja Suboticu, a koji je drugačiji i inovativniji u odnosu na sve prethodne. Svi zainteresovani koji žele da ga pogledaju, mogu to da učine putem društvenih mreža Turističke organizacije Subotice.

Nakon sajmova, baziraćemo se na projekat “Majestic ZOO’s” koji imamo sa Zoološkim vrtom Palić, gde ćemo promovisati i tu turističku destinaciju idealnu za razvoj porodičnog turizma. Vraćamo se na porodicu, tradiciju, usmeravamo ih na ZOO vrt Palić i njihove edukativne programe. Tim projektom ćemo i da uradimo sertifikaciju turističke privrede gde će, nakon određenih edukacija, samo deset objekata turističke privrede moći da dobije poseban sertifikat kao idealno mesto za odmor porodica sa decom. To je praksa koja se radi u Evropi, a nadam se da će da zaživi i kod nas. Probaćemo da Suboticu na neki drugi način predstavimo kroz taj projekat, jer se porodice sa decom sve više odlučuju da posete naš grad, Subotica je lepo, mirno mesto gde za svakoga ima ponešto – zaključuje u izjavi za “LovaLova” portal Božidarka Golubović, direktorica Turističke organizacije Subotica.

foto:/LovaLova portal

 

  • https://stream.iradio.pro/proxy/lovalovaradio?mp=/stream
  • LovaLova Radio