„Na današnji dan na računu Grada Subotice bilo je 350 miliona dinara“ : gradonačelnik Stevan Bakić

Protekle nedelje navodi pojedinih opozicionih političara i bivšeg gradonačelnika Subotice Jene Maglaia dosta su uzburkali javnost po pitanju JP „Subotica trans“ ali i stanja u lokalnoj samoupravi, a tim povodom aktuelni gradonačelnik Grada Subotica Stevan Bakić održao je danas, 07. marta konferenciju za novinare na kojoj je istakao da je reč o ponovnom i konstantnom izvrtanju činjenica i iznošenju neistina.

Na temu diskutabilne nabavke multifunkcionalnog uređaja i novca kojim je taj uređaj plaćen, Bakić je objasnio da se radi o kombinovanom uređaju za pokretanje autobusa i naduvavanje pneumetika koji je JP „Subotica trans“ kupilo od donacije.

To je najnoviji model poreklom iz Švajcarske koji je koštao 997.843 dinara, bez PDV-a. Niti je kupljen parama „JP Subotica trans“, niti je kupljen novcem Grada Subotice, to su sredstva koje je Dunav osiguranje odvojilo i kupilo uređaj Javnom preduzeću „Subotica trans“ za uspešnu, dugogodišnju poslovnu saradnju. – istakao je Bakić, a isto je potvrdio i direktor JP „Subotica trans“ Dejan Ljubisavljević.

To je multifunkcionalni uređaj koji u sebi sadrži starter, kompresor i uređaj za punjenje akumulatora što je neophodno za funkcionisanje preduzeća. Taj uređaj nije kupljen sredstivima građana, sredstvima „Subotica transa“, već od donacije Dunav osiguranja kao dugogodišnjeg partnera. – naglasio je Ljubisavljević.

Na temu privatizacije ovog javnog preduzeća, Bakić je izjavio da su privatizacija i javno privatno partnerstvo dve različite stvari.

Nikada u svojim izjavama nisam rekao da je Subotica trans stabilno preduzeće, uvek sam u svojim izjavama naglašavao, i u svim izveštajima Sekretarijata za finansije je posebno podvučeno, da je jedino preduzeće koje posluje sa gubitkom JP „Subotica trans“ koje je pretrpelo najveće gubitke i najveće posledice od COVID-a 19. – izjavio je gradonačelnik Bakić i dodao da su pandemijsku krizu dodatno pogoršali energetska kriza i rat u Ukrajini jer je, prema njegovim rečima, došlo do poremećaja cena na tržistu i naglog skoka derivata.

S obzirom da su za 2022. godinu subvencije prema JP „Subotica trans“ iznosile 274.357.633 dinara, Grad Subotica je raspisao Javnu nabavku za usluge za izradu studije, a 4. novembra 2022. godine sklopljen je i Ugovor sa Saobraćajnim fakultetom Univerziteta u Beogradu koji predstavlja vrh u svom domenu. Vrednost studije je 14.220.000. dinara, a rok za njeno izvođenje je 210 dana, što znači da će u junu ove godine konačno biti poznato gde to JP „Subotica trans“ najviše gubi novac, ali i kako se najefikasnije ovaj problem može rešiti.

Privatizacija podrazumeva trajnu promenu strukture u vlasništvu kapitala, a javno privatno partnerstvo je ograničeno na određeni period, to nije privatizacija kao što je iznešeno na određenim konferencijama za štampu, nego se radi o oročenom vremenskom periodu kada bi građani dobili kvalitetniju i jeftiniju uslugu – objasnio je Dejan Ljubisavljević, direktor JP „Subotica trans“ i dodao da se ova praksa već uspešno sprovodi u 40 gradova Srbije, jedino u Subotici i Novom Sadu ne. Ljubisavljević je naglasio da je to postupak koji odobrava Vlada Republike Srbije, a lokalna samouprava je samo korisnik, i postupak u kojem potencijalni partner donosi određenu investiciju koja se ogleda kroz kvalitetniji saobraćaj koji bi se dešavao u našem gradu.

Korona je smanjila broj putnika gradskog Javnog preduzeća sa 6.000.000 na 4.800.000, što je na kraju dovelo do pada prihoda od 20% koji nominalno iznosi 150.000 dinara.

Sledeći veliki udarac za Subotica trans je 55.000.000 dinara u prošloj godini sa povećanjem minimalne cene rada. Gorivo je poskupelo sa 120 na 220 dinara, to je 80.000.000 dinara, povećanje plata od 12,5%  se manifestovalo na naš budžet sa opterećenjem od 68.000.000  dinara, kada sve saberete to je 353.000.000 dinara na koje niko nije mogao da reaguje, to je jedan sistemski poremećaj. – izjavio je Ljubisavljević.

Prema njegovom mišljenju, dodatno opterećenje poslovanja Subotica transu predstavlja i mreža međumesnog saobraćaja koja takođe stvara značajan gubitak.  – Taj gubitak je nešto što ne treba da snose poreski obveznici Subotice i to je nešto što će ova studija morati konačno da odvoji i kada će i grad morati da se opredeli za svoju komunalnu delatnost, pa nećemo morati da podržavamo međumesni saobraćaj koji generiše gubitak u nemaloj meri. Ostale opštine koje se nalaze u okruženju Subotice moraju da počnu da razvijaju svoj prevoz. – zaključio je Ljubisavljević.

Kada je u pitanju privatizacija apoteke Subotica, gradonačelnik Bakić kaže da subotičke apoteke nisu privatizovane već i dalje postoje i posluju u dve poslovne jedinice, a prostori 20 poslovnih jedinica izdati su u zakup farmaceutskom dobavljaču Galen.

Dvehiljadešesnaeste godine dug apoteke je bio 165.485.000 dinara. Ja sam nasledio što sam nasledio i moralo je brzo da se reaguje, ne samo zbog problema subotičkih apoteka, nego je pretila opasnost da dođe do blokade računa grada Subotica. – izjavio je Bakić i dodao da je izdavanje prostora apoteka u zakup tada bilo najbolje moguće rešenje. – Jednio je Subotica rešila problem državnih apoteka i svi polako prepisuju model od Subotice. Prihodi od tih zakupa idu subotičkoj apoteci. – podvukao je gradonačelnik Subotice u svom izlaganju.

Na račun svog prethodnika, Jene Magalia, gradonačelnik Bakić istakao je da je u trenutku primopredaje vlasti, na računu Grada bilo svega 13.000.000 dinara.

Na današnji dan na računu Grada Subotice bilo je 350.000.000 dinara, to mi je bila i želja, da ovaj grad na svom računu po izmirenim obavezama ima od 200-300 miliona dinara. – rekao je Bakić i podsetio da je 2015. godine, u vreme kada je Maglai bio gradonačelnik Subotice, Grad ušao u investiciju kupovine zemljišta na Zorci ukupne vrednosti 51.542.268 dinara za površinu od 22ha kontaminiranog zemljišta koje ni danas nije u upotrebi, jer prema Bakićevim rečima, treba uložiti više od 10 miliona evra da bi se uradila sanacija zemljišta.

Njegov period vladavine kao gradonačelnika je najcrnji peroid u istoriji Grada Subotice. – zaključio je Bakić.

Po pitanju poslovanja Direkcije za izgradnju grada Subotica, direktor Javnog preduzeća za upravljanje putevima, urbanističko planiranje i stanovanje, Ognjen Golubović objasnio je da je pomenuta direkcija ukinuta 2016. godine a 70% njene nadležnosti preneto je na Sekretatrijat za investicije pri Gradu Subotici i druga Javna preduzeća, a formirano je novo Javno preduzeće za upravljanje putevima koje je zadržalo svega 30% svojih nadležnosti.

Od 2013. do 2016. godine ukupno je izdvojeno iz budžeta Grada za uređenje puteva oko 540.000.000 dinara dok je u perodu od 2016. godine pa do danas izdvojeno oko 2,3 milijarde dinara, a transferi sa viših nivoa su tada bili 0 dinara a danas su preko 540.000.000 dinara, tu možemo da vidimo da tadašnja lokalna vlast nije uopšte sarađivala sa Pokrajinom i Republikom. Ove godine očekuje se oko 250.000.000 dinara transfera iz Pokrajine i oko 330.000.000 transfera iz Republike što bi zajedno sa gradskim bužetom iznosilo oko milijardu dinara za potrebe izgradnje i uređenje saobraćaja i puteva infrastrukture. – izjavio je Golubović.

Na samom kraju konferencije gradonačelnik Bakić izjavio je da na pitanja pojedinih novinara koji objavljuju tekstove iz neimenovanih izvora i koji pri tom nisu ni istiniti, neće reagovati i davati odgovore, a rad pomenutog novinara, gradonačelnik Subotice Stevan Bakić okarakterisao je kao neprofesionalan.

 

  • https://stream.iradio.pro/proxy/lovalovaradio?mp=/stream
  • LovaLova Radio