Kako je zamirisao parfem
Svako od nas zna za neki miris, neku posebnu notu koja mu prija, opušta ga i čini da se oseti bolje i lepše. Ništa čudno jer se u antičko doba verovalo da se upotrebom parfema postaje sličan božanstvima.
Koliko zaista znamo o parfemima? Interesantan je podatak da se stanovnici Versaja tokom 18. veka nisu baš često kupali. Umesto sapuna, koristili su parfeme i dekorativnu kozmetiku a i dan danas postoji priča da se čuveni francuski kralj Luj 16. za četiri godine samo jednom okupao. U srednjem veku crkva je osuđivala alhemičare, koji su važili za proizvođače parfema. Smatra se da je osamnaesti vek period u kome počinje da se prati moda. Dvor Luja XVI tada je nazvan „dvor parfema“, a dvorani su bili obavezni da svakog dana upotrebljavaju drugi parfem. Carica Žozefina trošila je bogatstvo na egzotične mirise, a i sam Napoleon imao je naviku da nanosi kolonjsku vodu. Tako je bilo nekada. Kako je danas? Moderne parfimerije pojavljuju se u periodu od 1860. do 1900. godine, a krajem ovog veka industrija se usmerava ka potrebama žena iz srednje klase. Tada se pojavio i prvi parfem sa sintetičkim sastojcima, što je veoma važno jer se danas sve više prirodnih sastojaka kao što je, na primer, mošus, iz humanih i etičkih razloga zamenjuju sintetičkim. Početkom dvadesetog veka mirisi postaju luksuzni proizvodi sa prestižnim imenom i u prelepim bočicama. Na tržištu se pojavljuju i pioniri mode parfema. Nakon toga žene se osamostaljuju, a industrija počinje da napreduje.
Posle rata, parfimisanje postaje svakodnevni ritual, kako žena tako i muškaraca i tako je ostalo do današnjih dana. Pedesetih godina dvadesetog veka pojavile su se i prve toaletne vode za muškarce. Takođe, treba znati da su svi laki letnji mirisi pravljeni tako da se kraće zadržavaju na koži. Zato se ovi laki mirisi i nanose nekoliko puta dnevno, recimo, to bi bile kolonjske vode sa mirisom lavande, limuna, mandarine ili orhideje. Sedamdesetih godina muškarci počinju da koriste i mirise koji nisu povezani s ritualom brijanja. Nastaju pravi muški parfemi. Osamdesetih žene počinju da koriste jake parfeme kako bi istakle svoj poslovni uspeh, a počinju da se koriste i voćni mirisi. Devedesetih je skoro sve podređeno ekologiji. Nastala je grupa mirisa koji bude nežna sećanja na detinjstvo povezujući ukus i miris kreme, slatkih nota vanile, karamele i mleka a toaletne vode ovih godina imaju miris okeana, bilja i cveća.