Podvožnjak u funkciji od subote 16. decembra

Radovi na podvožnjaku kod Nove opštine, u Ulici Maksima Gorkog privode se kraju, a od subote, 16. decembra, taj putni pravac zajedno sa raskrsnicom kod “Lidla” biće otvoreni za drumski saobraćaj, dok će pešaci i biciklisti morati da sačekaju do petka, 22. decembra kada će saobraćaj ispod podvožnjaka biti otvoren i za njih.

Ova deonica je za drumski saobraćaj bila zatvorena od jula tekuće godine, kada je su otpočeli radovi na brzoj pruzi Beograd – Budimpešta. Nakon puštanja novog podvožnjaka u saobraćaj, startovaće radovi na nadvožnjaku na Majšanskom putu i podvožnjaku u Lošinjskoj ulici, kod Pionira, koji trenutno preuzimaju najveći deo saobraćaja između istočnog i zapadnog dela Subotice.

Stari podvožnjak je imao 5 železničkih koloseka, a novi će ih imati 11, predstavljao je jedan od najzahtevnijih poduhvata na radovima na brzoj pruzi Beograd – Subotica i jedan je od sedam objekata na teritoriji grada koji se izgrađuju ili rekonstruišu u sklopu pomenutog projekta.

Četiri objekta koja se nalaze na teritoriji Subotice smo završili, a preostala su još tri, odnosno podvožnjak u Lošinjskoj, nadvožnjak kod Kosovske i Majšanski most. Sve moramo završiti do kraja naredne godine, krenuti sa testiranjem pruge i ako sve bude kako treba početkom marta 2025. godine imaćemo brzi voz od Beograda do Subotice. „Podizvođač „Karin komerc“ je u nenormalno kratkom roku ovaj zahtevan objekat završio. Podvožnjak je dugačak 200 metara, sa „u“ kadama, i centralnim delom dugim oko 60 metra, a širokim 30 metara. Ovde se danonoćno radilo, sa druge strane čitav tim nadzornih organa je neprekidno pratio kvalitet izvedenih radova, tako da sa podizvođačem “Karin komercom”, sa glavnim izvođačem “Krikom”, nadzorom “Utiberom” zaista možemo biti sigurni, u tehničkom smislu, da je objekat urađen maksimalno kvalitetno – izjavila je Anita Dimoski, pomoćnica ministra građevinarstva zadužena za železnice i intermodalni trasport.

Iako su se Subotičani delimično navikli da žive bez korišćenja podvožnjaka kod Nove opštine, saobraćaj je u znatnoj meri bio otežan i usporen.

Ovo je žila kucavica grada, a ujedno i najbitnija tačka na izgradnji brze pruge, odnosno deonice od Novog Sada do Subotice. Takođe znamo da je usled većih padavina ovde dolazilo do nagomilavanja atmosferskih voda, ali to će sada biti prošlost jer je izmenjena kompletna instalacija, postavljene su odvodne cevi većih profila i sve crpne pumpe su u funkciji. Nakon puštanja u saobraćaj podvožnjaka u Maksima Gorkog, prelazi se na rekonstrukciju podvožnjaka u Lošinjskoj i Majšanskog mosta – izjavio je Stevan Bakić, gradonačelnik Subotice nakon obilaska radova, zahvalivši se svim građanima na razumevanju i strpljenju, uz poruku da će ubuduće saobraćaj u gradu mnogo bolje funkcionisati i da će biti manje gužvi.

Prema njegovim rečima, i problem sa nakupljanjem atmosferskih voda kod podvožnjaka u Bajnatskoj ulici takođe će biti saniran jer će crpne stanice biti spojene sa retenzijom.

Foto: Stevan Bakić/facebook

  • https://stream.iradio.pro/proxy/lovalovaradio?mp=/stream
  • LovaLova Radio